Onsdag

Hej!
Jag vet att jag inte uppdaterat... men saker har kommit emellan. Men här kommer i alla fall min topp-3 hatlista 2009!

*Plats 3*

- Krogkulturen i Sverige. Det här var året då klubbar började anställa bloggare som DJs, året då medellivslängden för ett ställe i centrala Stockholm inte kan ha varit mycket mer än 2 månader...
Men det värsta måste nog ändå vara sättet man blir behandlad på som gäst. Övertända vakter, noll service i barerna, inte tillräckligt snygga tjejer i garderoben. Nej säger jag, NEJ!

*Plats 2*

- Guldpriset. Under 2009 sköt priset på min älskade metall i höjden. Visserligen får man mer pengar för gamla förlovningsringar, men det blir samtidigt lite väl saftigt att lägga 7000 för en ny ring.

*Plats 1*

- Monarkin, och svenska folkets kärlek till den. Är det bara jag som tycker det är helt sjukt att skattebetalarna ska stå för nåt jävla monsterbröllop för flera miljoner? Jag bryr mig inte, låt mig lägga pengar på vård och skola som jag tycker är en aning viktigare. Sedan kan man ju spy galla på själva kungafamiljen i sig, men det tänker jag inte göra nu. Visste ni förresten att familjen varje år får ett antal miljoner som de inte behöver redovisa? Låter rimligt, eller?
Gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0