Ännu en natt av vilda aktiviteter

Dags att bryta isen.
Efter att ha haft en del helger fyllda av drama taget direkt ur en skräpig tv-serie från kanal 5 bestämde jag mig för att han en trevlig, lugn lördagskväll på stan med en god vän. Så blev det självklart inte...
Det blev bättre, sett ur den här bloggens synvinkel
Aftonen inleddes med ett julbord med familj och ett fåtal släktingar. Julbord har alltid varit en favorit, så jag tror ni förstår att jag kände mig lite mullig efteråt.
Nåväl, mötte upp min kamrat och vi tog oss till Victoria i kungsan, eller RG som det blir på nätterna. Där möter vi upp ett gäng människor som jag har olika erfarenheter av. En av kvinnorna stod mig mycket nära "i mitt förra liv" som jag brukar säga. Den andra herren är en god vän sen många år. Jag och Simon festade och svepte i oss förfriskningar som om det vore 1925, men jag kände aldrig att jag fick samma respons av de övriga. Nåväl, man kan ju inte gråtrunka av sånt, för att citera en arbetskamrat....
Allt eftersom kvällen gick fick jag chansen att tala med ett par äldre damer, och jag måste säga, de var mycket trevligare än övriga Royal Garden med dess stela besökare. Royal Garden har enligt mig bara blivit sämre efter att jag slutade jobba för dem i Maj. Ta av er jackorna när ni är inomhus tack.
Små noteringar från kvällen:
* Nu får man tydligen inte ens kasta flaskor längre, men glas går däremot jättebra.
* "nysvenskar" kan inte sitta still på bussen
* Det är hysteriskt kul att provocera folk på dansgolvet
Imorgon är det Måndag. Det kommer i fortsättningen vara dagen då jag kommenterar aktuella händelser här i bloggen! Och imorgon tittar jag närmare på Tiger Woods affären.
Väl mött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0